Köpvillkor

Vi på Linneas Blomsterhörna AB har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss gärna.

Priser

Alla priser är i SEK inkl moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.

Beställning
Alla beställningar sker via denna butik på Internet. Vid beställningar via telefon, fax eller vanlig e-post betalas beställningen vid beställningstillfället med Swish eller banköverföring om inget annat överenskommes. Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Butiken  behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Betalning

På linneasblomsterhorna.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard och American Express. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering. 

Faktura: Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds i samarbete med Klarna AB. Tjänsten debiteras en avgift på 9,90 kr.

Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta.

Postförskott: Kontant betalning kan ske med Postförskott vid leverans/avhämtning av paketet. Tjänsten debiteras en avgift på 50 kr.

Fraktavgift

För frakt tillkommer en fast avgift på 150 kr för Postpaket, oavsett vikt. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid beställning, innan du bekräftar köpet.

Postpaket: Levereras sker till ditt närmsta postkontor, överenskommen plats eller utlämningsställe. Posten skickar då en avi hem till dig. Hämta sedan själv paketet där när du har tid.

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. 

Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Outlösta paket
För paket som inte löses ut hos Posten inom 30 dagar, förbehåller sig butiken rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss.

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på 0612-224 35 för vidare instruktioner.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står butiken för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

Ångerrätt
Förutom reglerna i Distansavtalslagen tillämpar butiken att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning.

Kontakta oss på info@linneasblomsterhorna.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Force Majeure
Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.